Thursday, July 22, 2010

cerita hari semalam.....

Kesian Alif selalu kena tinggal..... dh puas aku dgr kata-kata sebegitu terpacul dari mulut salah seorang dari sahabat baik aku. Kekadang panas jugak hati kerana seolah-olah tidak memahami situasi aku. Tapi ade benarnya kata-katanya tu. Semalam aku sekali lagi terpaksa menyusahkan mak dan ayah sebab minta jagakan Alif. Dalam pukul 3.15 petang aku ambik dari rumah pengasuh setelah siap mengemas semua barang2 keperluan Alif. Alhamdulillah semalam dia tido nyenyak dalam kereta. Kalau tak tido macam macam perkara nak dibuatnya menyebabkan aku terpaksa memberhentikan keretaku di tengah-tengah hutan bera selatan kerana hendak melayan karehanya. Kalau tak dilayan alamatnya kena tahan telingan dengar dia melalak. Sampai sahaja di Kumai, terus ayah bertanyakan kepada ku ke mana aku nak pergi hujung minggu. "Ke Melaka", jawabku ringkas. Kadang-Kadang timbul rasa bersalah pada diri kerana terpaksa menyusahkan mak dan ayah. Tapi aku tiada pilihan. 

Beginilah kisah aku setiap kali aku akan keluar untuk bermesyuarat, berkursus mahupun outing dengan member2. Kadang-kadang aku kuburkan sahaja setiap niatku untuk bersama-sama kawan-kawan demi anakku. Namun aku manusia biasa yang perlukan sedikit ruang untuk kepuasan diri sendiri. Kadang-kadang aku akan menurut sahaja kata hatiku.Kini anakku tinggal bersama mak dan ayahku. Ade jugak teman mak lagi-lagi sekarang ni adikku tiada di rumah (ayat nak menyedapkan hati). Awal pagi td aku telefon mak bertanyakan anakku. Mak kata dia tido baik semalam. Alhamdulillah kerana anakku mudah menyuaikan diri di mana sahaja dia berada. Itulah kemudahan yang Tuhan anugerahkan kepadaku. Kalau tidak alamatnya aku kena berkepit dgn anakku sepanjang masa. Tapi bila berjauhan macam ni timbul pulak rasa rindu..... harap2 masa akan berlalu cepat.


0 comments:

Post a Comment